søndag 7. september 2014

#likebrabrukt

Høsten er høysesong for scoop på bruktmarked og loppis. Og det er nettopp det NIB sin septemberutfordring handler om. Om disse unike tingene som står rundtomkring på bruktbutikker, gjenbruksstasjonen eller finn.no og bare venter på at noen skal ta dem med seg hjem og gi dem et forlenget liv... Ja, det er sånn jeg liker å se på det ihvertfall.

Jeg har mange ting, klær og møbler som har fått et nytt liv i vårt hjem. Ikke bare er det unike ting som ikke alle har, men jeg liker også å tenke på at tingene har levd et liv før det havnet hos meg. Av og til finner jeg spor av levd liv også, som da jeg kjøpte en gammel fin selskapsveske, og fant den forrige eiers medlemskort til Den Konservative Aftenskole og Norsk Puddelklubb...

Denne sofaen fra Ekornes har jeg vist mange ganger før, og er en av mine beste funn på Finn.no. Den er så liten og nett at den passer inn over alt, og jeg flytter den litt rundt hele tiden. Nå har den havnet i en krok i den nymalte gangen vår, ved siden av kildesorteringen. Kan være greit å ha en sofa å sitte i når man knytter på seg skoene, eller sorterer glass og batterier!? Nåvel, vi får se hvor lenge den blir her...

"Marmor"bordet er også nytt gammelt. Det fant jeg stuet bort hjemme hos foreldrene mine, kan huske vagt at vi hadde det som tvbord da jeg var liten. Jeg synes det funker godt sammen med det lille sorte bordet fra Søstrene Grene.

Klikk deg inn her for å se på mer ting som er like bra brukt.

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...